Aaltonen Jyrki

Koulutus/ammatti: FM (fysiikka), eläkeläinen

Perhe: vaimo

Kaupunginosa: Ihala

Luottamustoimet: Vapaa-aikalautakunnan jäsen, valtuuston, ympäristölautakunnan ja Kerttulan Tenniskeskus Oy:n hallituksen varajäsen. Lisäksi olen Senioritepsiläiset ry:n puheenjohtaja, Turun Palloseura ry:n hallituksen jäsen sekä Eero Rantasen taidekokoelmien ystävät ry:n hallituksen jäsen.

Minun arkeni: Tällaisina poikkeuksellisina aikoina normaali arkeni koostuu aika rauhallisesta elämästä kotitalon tehtävissä, erilaisia luottamustehtäviä ja yhdistysharrastuksia hoitaen sekä omasta liikunnasta. Olen samalla jatkanut jo lähes 40 vuotta kestänyttä toimintaani raisiolaisten liikuttamisessa ja siihen läheisesti liittyvän ulkoilureittiverkoston suunnittelua, kehittämistä ja ylläpitoa.

Miksi ehdolla: Haluan edelleen olla mukana parantamassa raisiolaisten elämisen olosuhteita kotikaupungissaan ja viihtymistä asuinseudullaan. Tärkeänä pidän vahvaa kuntataloutta, monipuolista kaavoitus- ja elinkeinopolitiikkaa sekä monipuolista koulutustarjontaa. Erityisesti panostan liikunta- ja ulkoilumahdollisuuksien ylläpitoon ja kehittämiseen koko kaupungin alueella. Minulla on edelleen ajatuksia muutamista kehityskohteista, joista olisi varmasti iloa raisiolaisille. Yhtenä voin mainita Raisionjoen siivouksen/raivaamisen välillä Hintsan pato-Knuutintien silta. Toisena toiveenani on uuden Harkon aikaansaaminen pienenä modernina kulttuurikeskuksena. Muita mielestäni tärkeitä kohteita ovat Haunisten alueen kehittäminen luontoliikuntakeskukseksi ja (siirrettävä) tekojää Vaisaaren koulun viereen. Hyvä olisi myös saada mainostaulut: ”Kun jo liikut täällä, miksi et muuttaisi kokonaan” Kauppakeskus Myllyn, Meyer Turku telakan ja Kerttulan liikuntakeskuksen alueelle.

Mottoni: Parempi toimia kuin puhua ja muista myös kiittää!

Jyrki Aaltonen