Hyytiä Karipekka

Koulutus/ammatti: Järjestelmäasiantuntija

Perhe: Vaimo ja 4-vuotias lapsi

Kaupunginosa: Ihala

Luottamustoimet: Sivistyslautakunnan jäsen, SOTE-lautakunnan varajäsen, RAINA-säätiön hallituksen varajäsen

Miksi olen ehdolla vaaleissa: Haluan antaa oman panokseni raisiolaisten hyvinvoinnin edistämiseen.

Hyvinvointi syntyy työstä. Siksi on tärkeää pitää talouden rattaat pyörimässä ja tuottamassa hyvää kaikille.

Minulle on tärkeää, että perinteiset arvomme, joilla maamme hyvinvointi on luotu, pysyvät esillä. Jokaisella pitää olla vapaus yrittää ja onnistua. Ja ahkeruudesta pitää palkita.

Pitämällä taloutemme kunnossa, kykenemme huolehtimaan myös niistä heikompiosaisista.

Koti, uskonto ja isänmaa.

Joskus tuntuu, että maailman tuulet vievät meitä ja muita turhan vauhdikkaasti ja arvoja on vaikea muistaa. Siksi haluan muistuttaa itseäni kaikista olennaisimmista asioista.

Ympäristöstä täytyy huolehtia. Sehän on kaikille itsestäänselvyys.

Toinen asia sitten on tehokkaat keinot. En usko, että öljyntuottajat jättävät öljynsä myymättä, jos Suomi tai EU lopettaa niiden käytön. Ne myydään entistä halvemmalle maksukykyisimmälle ostajalle, joka polttaa ne omien sääntöjensä mukaisesti. Ilmasto on globaali, tekopyhyys ei auta. Suomalaisten on turha näivettää taloutensa ja hyvinvointinsa omaa kilpeään kiillottaakseen.

Karipekka Hyytiä