Hyytiä Tuija

Syntymävuosi: 1983

Koulutus: Insinööri

Uusperheessäni on avomies sekä viisi lasta, päiväkoti-ikäinen, eka- ja tokaluokkalainen, peruskoulun viimeistä luokkaa käyvä sekä yliopisto-opiskelija.

Olen ehdolla, koska koen tärkeäksi, että päättäjissä on myös meitä päiväkoti- ja kouluikäisten vanhempia. Päätökset kantavat usein pitkälle tulevaisuuteen ja vaikuttavat myös lastemme elämään.

Varhaiskasvatuksen ja opetuksen tulee olla laadukasta ja tasapuolista. Minulle on tärkeää, että jokaisella lapsella ja nuorella on hyvä elää ja kasvaa turvallisesti Raisiossa. Panostaminen lasten ja perheiden hyvinvointiin auttaa näissä asioissa.

Raision monipuoliset liikuntamahdollisuudet ovat yksi parhaita puoliamme, pidetään niistä kiinni jatkossakin ja tuetaan seuroja tasapuolisesti. Tonttitarjonnan tulee olla monipuolista, jotta kaikille löytyy jotain jokaiseen elämän vaiheeseen. Keskeisille paikoille voidaan rakentaa vihreää, ekologisempaa asumista. Raisiossa tulee olla myös turvallista liikkua niin lasten kuin aikuistenkin.

Meidän kaikkien tulee pitää huoli siitä, että luonto rikastaa myös tulevien sukupolvien elämää. Raisio on kaupunkiseudun keskeisellä paikalla, myös meillä tulee silti säilyttää koskematonta luontoa virkistyskäyttöön. Luontopoluista tulee myös pitää huolta, tämä on halpa hinta siitä, että kaupunkilaiset pääsevät lähemmäs luontoa liikkumaan ja virkistäytymään.

Joukkoliikenteen kehittämisessä täytyy huomioida koko kaupunki ja keskittyä tulevaisuuteen. Historiallisen ratikan sijaan voisimme keskittyä älyjoukkoliikenteeseen. Rakennettavaa pääväylää voidaan käyttää ensin superbussille ja ottaa älyliikenteen käyttöön sitten, kun Suomi on valmis vastaanottamaan uutta teknologiaa.

Rentoudun luonnossa, mökillä ja saunassa, parasta on, kun nämä kaikki voidaan yhdistää. Lasten kanssa lempipuuhaa on lautapelien pelaaminen, sekä legoilla rakentaminen.

Luottamustoimista on karttunut paljon kokemusta. Nykyisin toimin sivistyslautakunnassa ja teknisessä lautakunnassa, Lounais-Suomen jätehuollon hallituksessa sekä olen Kaanaan koulun vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja. Olen ollut aktiivisesti mukana politiikassa yli 20 vuotta. Vuosiin on mahtunut lautakuntatyötä, Nurmijärvellä valtuutetun rooli sekä useita puolueen luottamustehtäviä. Viimeisissä vaaleissa äänimääräni ei ole riittänyt valtuustoon saakka. Haluan yhä jatkaa vaikuttamista, jakaa tietoani sekä kokemuksia tämän hetken raisiolaisen lapsiperheen arjesta muille päätöksen tekijöille.

Löydät minut myös somesta:

Tuija Hyytiä