Piitulainen Jussi, sit. 206

Koulutus: Tuotantotalouden DI, koneinsinööri, pätevöitynyt opettaja

Perhe: Puoliso ja 2 aikuista lasta

Kaupunginosa: Ihala, omakotiasuja

Luottamustehtävät: Mukana yhdistystoiminnassa puheenjohtajana ja hallitusjäsenenä

Harrastukset: Luontoaktiviteetit, niihin liittyvä vapaaehtoistyö ja edellisten hedelmistä nauttiminen

Asetuin pyynnöstä uutena ehdokkaana (sit.) kuntavaaleihin 2021. Olen syntyperäinen raisiolainen. Hallussani on paljon osaamista ja kokemusta, jota tarjoan kaikkien raisiolaisten hyödyksi.

Työtaustani on pääosin vientiteollisuudessa, jossa olen toiminut laajalti erilaisissa liikkeenjohdon tehtävissä ja esimiehenä. Olen tottunut haastaviin tilanteisiin.

Muutoksen hallinta on yksi vahvuuksistani. Muutosvauhti tuntuu yleisesti nopeutuvan ja suuntaa pitää tarkistaa koko ajan. Vaihtoehtoisten toimintamallien miettiminen on minulle luontaista. Raisiossakin tarvitaan nyt uusia vaihtoehtoisia lähestymistapoja nykyisille ja tuleville haasteille.

Keskeinen tavoitteeni valtuutettuna on vaikuttaa positiivisen talouskehityksen osatekijöihin sekä Raision kilpailukykyyn ja houkuttelevuuteen muuttoa harkitsevan silmissä. Pandemian jälkeinen aika tulee olemaan erityisen haasteellista. Kaupungin velkaantuminen on pysäytettävä. Terve ja velaton talous on suoraan yhteydessä hyvinvointiimme. Tehdään työ- ja eläkeperäisestä Raisioon muuttamisesta yhteinen tavoite. Palautetaan kunnallisvero alle 20%:n, jossa sen kuuluu olla.

Raisiolaisten hyvinvointi kumpuaa hyvistä päätöksistä ja taloudellinen riippumattomuus luo vapausasteita. Olen äänesi arvoinen. Äänestäthän.

Jussi Piitulainen