Rantala Jukka 209

Ikä: 58

Koulutus ja ammatti: KTM, MA, lehtori, yrittäjä.

Perhe: Vaimo, tytär sekä koirat

Kaupunginosa: Tahvio

Luottamustoimet: Kaupunginvaltuutettu, sivistyslautakunnan varapuheenjohtaja, RASEKO yhtymävaltuuston jäsen, Sosiaalipalvelusäätiö Ote, sr. hallituksen jäsen. Kokoomuksen kunnalisjärjestön- ja paikallisyhdistyksen hallituksen jäsen. Turun kauppakamarin Laki- ja talousvaliokunnan jäsen.

Toimin Turun ammattikorkeakoulussa koulutusvastaavana finanssialanpalveluiden ja kiinteistönvälityksen koulutuksessa. Opetuksen ohessa olen toiminut yrittäjänä jo vuosikymmeniä. Opettajana haluan kehittyä ja olla koko ajan tietoinen yhteiskunnan ajankohtaisista asioista niin lähellä, kun maailmalla. Lasten ja nuorten hyvinvointi ja koulutus ovat minulle tärkeitä. Raisio on koulutuksessa ja kasvatuksessa ollut aiemmin rohkea edelläkävijä ja sitä rohkeutta tarvitaan nyt.

Vapaa-ajalla harrastan mahdollisuuksien mukaan rakentamista, remontointia, lukemista ja puutarhan hoitoa.

Syntyperäisenä raisiolaisena olen nähnyt Raision kehittymisen ja haluan vaikuttaa siten, että Raision kehitys pysyisi jatkossa kestävällä pohjalla, huomioiden liikenneyhteydet, luontoarvot ja luonnon monipuoliset käyttömahdollisuudet. Esimerkiksi Raisionlahden ympäristöä tulisi kehittää myös virkistyskäytön näkökulmasta, samalla kun mietimme vierasvenesatamamme ja Hahdenniemen alueen kehittämistä.

Toimiva arki vaatii toimivat liikenneyhteydet. Hyödyntämällä Raisiossa jo olevaa raideverkkoa, voisimme hyödyntää olemassa olevaa joukkoliikennekanavaa ja sen avulla laajentaa työssäkäyntialuetta. Saavutettavuus on kaavoitukseen liittyvä keskeinen asia ja siksi myös tiestöä tulee kehittää ja ylläpitää suunnitelmallisesti.

Kaupungin ja sen palveluiden kehittäminen on meille kaikille yhteinen asia, tehdään se yhdessä.

Jukka Rantala