Savola Eeva 215

Ikä: 68

Perhe: aviopuoliso Seppo, kolme aikuista lasta ja olen neljän lapsenlapsen mumma.

Syntyperäisenä raisiolaisena asun edelleen Pirilän alueella.

Ammatti: työfysioterapeutti, kuntoutusohjaaja

Luottamustoimet: kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen varajäsen, vapaa-aikalautakunnan varapuheenjohtaja, teknisen lautakunnan varajäsen, V-S Erityishuoltopiirin hallituksen varapuheenjohtaja, Kokoomuksen Raision kunnallisjärjestön sihteeri, Raision seudun Kokoomusnaisten puheenjohtaja, Raision vanhusneuvoston varajäsen.

Vapaa-ajalla: Harrastan terveysliikuntaa eri muodoissa; golffaan, hiihdän, jumppaan. Viihdyn myös hyvin matkailuautoilun parissa, mökillä sienimetsässä tai lastenlasten kanssa luontoretkellä. Yhdistystoiminnalle jää sopivasti aikaa. Ja nautin eläkkeellä olosta!

Tärkeää elämässä ovat läheisten hyvinvointi ja tukeminen, puolison kanssa yhteiset harrastukset sekä ystävät!

Miksi ehdokkaana: Koen ajan antamisen kotikuntani yhteisten asioiden hoitamiseen mielekkäänä. Tärkeää minulle on ikäihmisten arki, palvelujen saatavuus tulee olla sujuvaa. Ne tulee säilyttää lähellä, laadukkaina ja riittävällä henkilöstömitoituksella. Seniori-ikäisten asumista kehitetään. Nuorille tarvitaan mielekästä tekemistä ja nuorten syrjäytymistä pitää ehkäistä eri tahojen yhteistyötä kehittämällä. Yksikin syrjäytynyt on nuori liikaa. Terveyttä ja hyvinvointia tukevia liikuntapalveluja tulee olla kaikille tasapuolisesti saatavilla. Raisiossa luonto on meitä lähellä, se luo hyviä mahdollisuuksia pitää itsestään huolta ja siihen kannustan kaikkia!

Eeva Savola