Sorsavirta Seija 217

Keväinen tervehdys Ihalasta!

Olen kasvatustieteiden maisteri, erityisopettaja emerita, aikuisopettaja ja matkailuopas. Muutin nuorena opettajana Turusta Raisioon ja olen viihtynyt helpon arjen Raisiossa. Opetustyö jatkuu Raisio-opistossa vapaan sivistystyön opettajana.

Tällä valtuustokaudella olen ollut kaupunginvaltuuston varavaltuutettu. Olen ollut ympäristölautakunnan jäsen, Terveysvalvontajaoston (Raisio, Naantali, Rusko) puheenjohtaja, Eero Rantasen säätiön hallituksessa kaupungin edustajana ja Turun seudun Osuuspankin edustajiston raisiolainen jäsen. Olen aktiiviopas Turussa ja Raisiossa ja Suomen opasliiton kunniapuheenjohtaja.

Olen ehdolla koulutuksen, kulttuurin ja sivistyksen asialla. Taide ja kulttuuri lisäävät kuntalaisten hyvinvointia ja osallisuuden tunnetta. Koulutuksen ja kulttuurin säästöt eivät pelasta kunnan taloutta ja ovat investointeja. Tärkeää on myös tukea valtionosuusjärjestelmän ulkopuolella olevia yhteisöjä, jotka tuottavat kuntalaisille palveluita.

Haluamme, että kotikunnassamme on terveitä kouluja ja päiväkoteja. Suomessa köyhänkin perheen lapsi käy maailman parasta koulua. Koulujen tuntikehysleikkaukset eivät saa olla säästökohteita.

Meillä on keskustassa museokeskus Harkon rakennus – kaupungin paraatipaikalla. Se on ollut tyhjänä jo useita vuosia. Uudella valtuustokaudella on tehtävä päätös Harkon rakennuksen jatkosta. Näyttelytoiminta on onneksi jatkunut muissa tiloissa.

Elinkeinoelämässä tavoitteena tulee olla innostava ja elinvoimainen Raisio, jossa ihmisillä on töitä ja yrityksillä on mahdollisuus onnistua ja investoida.

@SeijaSorsavirta

Seija Sorsavirta