Tähti-Riihimäki Sarita 222

Perhe: aviomies ja 7-vuotias korfulainen rescue-kissa Alice

Ammatti: yrittäjä ja lentoemäntä

Kaupunginosa: Ihala

Olen melko tuore raisiolainen, mutta olen jo nyt ihastunut kaikkeen täällä. Olen asunut koko ikäni Turun ja Raision rajamailla, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä hyvää valintaa.

Raision loistavat kulkuyhteydet ja palvelut yhdistettynä kauniiseen ja rauhalliseen luontoon sekä monipuolisiin harrastusmahdollisuuksiin ovat minulle – ja varmasti meille kaikille – tärkeitä asioita. Haluan siis tehdä oman osani, jotta kaikki saavutettu säilyisi ja sitä voitaisiin jatkossakin kehittää yhä parempaan suuntaan.

Muutokset maailmassa voivat yllättää. Tämä on nähty konkreettisesti edellisen ja kuluvan vuoden aikana. Silloin vaaditaan rohkeutta ja uskallusta tehdä jotain, mitä ei ole koskaan ennen tehnyt.

Ilmailualan hiipuminen koronapandemian takia vei minulta rakastamani lentoemännän työn toistaiseksi. En silti halunnut jäädä odottamaan, että maailma muuttuisi. Halusin itse muuttaa maailmaa.

Niinpä viime kesänä ostimme ystäväni kanssa vuokra-asuntojen välitykseen keskittyvän liiketoiminnan. Hyppy yrittäjyyteen oli jännittävä, mutta kiehtova haaste. Tarkoitus on kehittää omia taitoja ja opiskella lisää niin, että voisimme tulevaisuudessa välittää myös myytäviä kohteita.

Haluan vaikuttaa erityisesti nuorten yrittäjien mahdollisuuksiin Raisiossa. Se on edellytys kestävälle kehitykselle. Se voi tarkoittaa esimerkiksi yrittäjäkoulutusta, tukiverkostoa ja apua ideoiden kehittämisessä ja toteuttamisessa. Ketään ei jätetä yksin.

Sinun tähtesi.

Sarita Tähti-Riihimäki